در آستانه فردا

نوشته شده توسط صادق خوشحال

فیلمنامه‌نویس در آستانۀ فردا قصد دارد بین یک اکشن علمی ـ تخیلی (که قاعدتاً بر اساس قواعد ژانر تأکیدش نه بر شخصیت که بر ماجرا است) و یک فیلمنامۀ شخصیت‌محور در ژانر درام (با تمرکز بر رشد و تغییر کاراکتر محوری و با هدف تولد قهرمان در انتها) تعادل ایجاد کند.

درخت زندگی

نوشته شده توسط جیکوب کروگر

اغلب اوقات، ما به عنوان فیلمنامه‌نویس به حدی به ساختار خطی و داستان‌سرایانه می‌چسبیم که فراموش می‌کنیم اَشکال کاملا متفاوتی از فیلمنامه هم وجود دارد که می‌تواند به همان نسبت جذاب و قدرتمند باشد. چیزی که باعث می‌شود تا درخت زندگی ترنس مالیک تا این حد خارق‌العاده جلوه کند، روش ...

داستان اسباب بازی ۳

نوشته شده توسط کارل سیگرز

داستان اسباب‌بازی ۳، فیلم محبوب من در سال جاری است و خیلی سخت است فیلمی روی دست آن بلند شود. معمولاً وقتی انتظارم از چیزی بالاست، آخرش ناامید می‌شوم. اما در اینجا چنین اتفاقی نمی‌افتد.