استراتژی فیلم پرهیاهو

نوشته شده توسط اسون جوکل، توماس دابلر

فیلم‌های سینمایی به دارایی اصلی شرکت‌های رسانه‌ای چند ملیتی نظیر سونی، تایم وارنر، یا دیزنی تبدیل شده‌اند. از دهه ۱۹۹۰ این شرکت‌ها و شرکت‌های دیگر استراتژی‌ای را تحت عنوان «فیلم پرهیاهو» به کار بردند. هدف محوری این استراتژی بازاریابی اطمینان از موفقیت فیلم، و نیز فراهم ساختن محتوا برای بخش‌های مختلف تحت مالکیت یا اختیار شرکت‌های رسانه‌ای چند ملیتی است، مثل نمایش خانگی، شبکه‌های تلویزیونی کابلی و اشتراکی. استراتژی «فیلم پرهیاهو» از امتیاز ساختار کلان صنعت فیلم بهره می‌گیرد و مفاهیم تثبیت‌شده‌‌ی (بلاک باستر، بازاریابی کانسپت عالی) را با مدل‌های تجاری جدید ترکیب کرده و زنجیره ارزش را به چرخه ارزش تبدیل می‌کند.