٢٢ قانون پیکسار برای قصه‌گویی

نوشته شده توسط اما کوتس

اما کوتس، کارگردان و طراح استوری‌بورد کمپانی پیکساراخیراً در توییتر خود (lawnrocket@) به ٢٢ نکته در خصوص داستان‌گویی اشاره کرده است که در سایت‌های خارجی تحت عنوان ٢٢ قانون پیکسار برای داستان‌گویی شهرت یافته است.

٢٢ راه برای ارتقای مهارت فیلمنامه نویسی

نوشته شده توسط هال کراسمن

چه بکوشید فیلمنامه‌نویسی را یاد بگیرید و چه قصد فروش فیلمنامه‌تان را داشته باشید، بهره برداری از هر موقعیتی که با استفاده از آن بتوانید شانس موفقیت‌تان را افزایش دهید، امر مهمی به شمار می‌رود.

دنیای نوشته و دنیای نانوشته

نوشته شده توسط ایتالو کالوینو

من به آن بخشی از بشریت ــ که اقلیتی است در مقیاس جهانی اما به گمانم اکثریتی است در میان خوانندگانم ــ تعلق دارم که بخش عمده‌ای از ساعات بیداری‌اش را در دنیایی استثنایی سپری می‌کند، دنیایی ساخته و پرداخته شده از خطوطی افقی، همانجایی که در آن، کلمات یک به یک به دنبال هم می‌آیند، همانجایی که هر جمله و هر عبارتی جای مخصوص به خود را اشغال می‌کند: دنیایی که می‌تواند بسیار غنی باشد، شاید حتی غنی‌تر از دنیای نانوشته، دنیایی که برای یافتن جایگاه خود، تطبیق خاصی را می‌طلبد. وقتی از دنیای نوشته فاصله می‌گیرم تا خود را در آن دنیای دیگر باز یابم، همان جایی که عادتاً آن را  این دنیا می‌نامیم، همان دنیای متشکل از سه بعد و حواس پنجگانه و میلیاردها آدم مثل ما، هر بار، این کار، برای من برابر است با تکرار عذاب زاده شدن و جای دادن مجموعه ای از احساسات آشفته در قالب حقیقتی هوشمندانه و نیز انتخاب راهبردی برای مقابله با اتفاقات غیرمنتظره، بی‌آنکه این کار به نابودی‌ام بیانجامد.

پیشنهادهای خوب

نوشته شده توسط ایتالو کالوینو

خوانندۀ خوب بی‌صبرانه در انتظار تعطیلات است. خواندن تعدادی از کتاب‌های مورد علاقه‌اش را موکول کرده به هفته‌هایی که در خلوتگاهی در کنار دریا و یا در کوهستان خواهد گذراند و هنوز تعطیلاتش شروع نشده لذت استراحت در سایه سار، خش خش برگ‌های کاغذ، رها شدن در جذابیت دنیاهای دیگری که از لا به لای خطوط در هم فشردۀ فصول کتاب می‌تراود را مزه مزه می‌کند.

شخصیت و نام

نوشته شده توسط ایتالو کالوینو

به گمان من نام شخصیت‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. زمانی که به هنگام نوشتن باید شخصیتی را خلق کنم و ایدۀ روشنی هم از این شخصیت در ذهن دارم, گاهی ساعت‌ها به دنبال نامی برای آن می‌گردم, و تا زمانی که نامی متعلق به او، یعنی تنها نام واقعی برای آن شخصیت را پیدا نکرده‌ام، قادر به ادامة کار نیستم.